Tuusula-Seura ry:n sääntömääräinen syyskokous järjestetään tiistaina 13.11.2018 klo 17.30 alkaen Tuusulan seurakuntakeskuksen auditoriossa, Rykmentintie 34, 04300 Tuusula.

28.10.2018

Kannessa on Martta Wendelinin teos Vedenemännän lahja,
jonka hän taiteili Anni Swanin kirjaan Sadut; tussi ja akvarelli, 1920.
Kannessa on Martta Wendelinin teos Vedenemännän lahja, jonka hän taiteili Anni Swanin kirjaan Sadut; tussi ja akvarelli, 1920.
Aikakirjan esittely, Mikko Lamminpää

Eero Paloheimo

Jorma Hämäläinen pj. v. 2017-2018

Tilaisuus alkaa klo 17.30 kahvi/teetarjoilulla Pohjantähdessä rakennuksen II kerroksessa. Tämän jälkeen klo 18.00 julkistetaan uusi Aikakirja XXIX. Kokousyleisöllä on mahdollisuus ostaa painotuore julkaisu tilaisuuden yhteydessä. Kokousesitelmässä noin klo 18.15 kuullaan Eero Paloheimon puhuvan aiheesta ”Tuusulan kypsäksi kasvaminen”.

Seuran syyskokous alkaa noin klo 19 ja siinä käsitellään sääntöjen 8 §:ssä mainitut Yhdistyksen syyskokouksessa käsiteltävät asiat.

Tervetuloa!                                                         Tuusula-Seuran johtokunta

--------

13.11.2018

Tuusula-Seuran syyskokous 13.11.2018 Tuusulan seurakuntakeskuksessa

Tilaisuuden aluksi julkaistiin uusi Aikakirja XXIX, jonka esitteli Mikko Lamminpää.

Kokousesitelmän aiheesta "Tuusulan kypsäksi kasvaminen" piti tekniikan tohtori Eero Paloheimo. Maapallon väestönkasvu uhkaa ihmiskunnan tulevaisuutta tavalla, joka vaarantaa tulevien sukupolvien elämän maapallolla. Maapallon luonnonvaroilla pystyy elämään 4 mrd ihmistä, mutta väestökasvu uhkaa nousta 11 miljardiin noin vuoteen 2100 mennessä. Sitä ennen on ratkaistava keinot ja toteutettavat toimenpiteet väestönkasvun hillitsemiseksi.

Tuusulan näkövinkkelistä Paloheimo nosti esille aikanaan valtuustossa asti ollen viherkaavaehdotuksen, jossa olisi kirjattuna alueet, joille ei ainakaan koskaan rakenneta mitään. Kaikki tuntuivat hyväksyvät ajatuksen, mutta koskaan asiaa ei viety eteenpäin.

Asiasta virisi pohdiskelevia kysymyksiä, olettamuksia ja kiinnostavaa mielenpiteiden vaihtoa kokousyleisön ja Paloheimon kesken.

Syyskokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset asiat. Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Sakari Heikkilä. Vuoden 2019 johtokunnan jäsenet ovat: Hannele Ahokas, Jari Anttalainen, Veijo Hurskainen, Marja-Leena Laakso, Mikko Lamminpää,Seija Paasonen, Riitta Ristolainen, Jussi Salonen, Kirsi Sukula-Ruusunen sekä Klaus Winqvist.