jäsenkirje 1/2015

Tuusula-Seuran jäsenkirje 1/2015

KEVÄTTÄ KOHTI !

Tuusula-Seura aloitti SHG 150 (Sibelius-Halonen-Gallela) juhlavuoden teemaan sopivalla vierailulla Ateneumin Sibelius- näyttelyyn 5.2.2015. Mukana onnistuneella näyttelymatkalla oli 43 henkilöä. Helsingin kaupunginteatterissa esitettävä Tsehovin Vanja-eno on vuorossa 7.3. Tämä teatteriretki on jo täynnä. Laskiaisrieha järjestettiin yhdessä Ilmatorjuntamuseon kanssa 15.2. Aurinkoinen talvisää suosi yleisötapahtumaa. Keski-Uusimaa lehti uutisoi näyttävästi:

” 1000 kävijää”.

Seuran kevään retki tehdään lauantaina 6.6. Serlachius- museoon (Mänttä).

Ohjelma:

Klo 07.30 lähtö linja-autolla Hyrylän linja-autoasemalta

Matkatauko (meno/paluu) 30 min

Museovierailu Mäntässä klo 11.15 alkaen

Paluu Hyrylään n. klo 20

Matkan hinta (sis. la-matkat, Paviljonki lounas, museolippu+opastus) on 50€

Ilmoittautumiset Leena Laaksolle puh. 05062627, s-posti yks.leena@gmail.com

13.5.2015 mennessä

50 ensimmäistä pääsee mukaan

Muista samalla ilmoittaa jos Paviljonki lounas ei käy, muutoin kaikille sama menu.

Syyskokous 2014 valitsi Tuusula - Seuran puheenjohtajaksi vuodelle 2015 Pentti Vuoren. Johtokunnan kaikki erovuoroiset jäsenet valittiin uudelleen. Uutena johtokunnan jäsenenä on aloittanut Erja Kärnä. Johtokunta on järjestäytymiskokouksessaan valinnut seuran varapuheenjohtajaksi Antti Niemisen. Sihteerinä jatkaa Riitta Ristolainen ja rahastonhoitajana Mirja Collin.

Toimikuntien avulla johtokunta pyrkii varmistamaan eri tyyppisten asioiden hyvän valmistelun ja toteuttamisen. Vuonna 2015 johtokunnan jäsenet muodostavat seuraavat toimikunnat:

• Aikakirjatoimikunta (pj Satu Säilä, jäsenet Riitta Ristolainen, Pentti Vuori).
  • Tapahtumatoimikunta (pj Sakari Heikkilä, jäsenet Leena Laakso, Klaus Winqvist)
  • Nuorisotoimikunta (pj Marko Ketvel, jäsen Erja Kärnä)
  • Tulevaisuustoimikunta (pj Antti Nieminen, jäsenet Seija Paasonen, Jussi Salonen)

Julkaisutoiminta

Vuoden 2015 Aikakirja XXVI tehdään yhteistyössä Lottamuseon kanssa. Tuusula- Seura vastaa kirjan toimittamisesta ja keskittyy artikkeleissaan SHG 150 tapahtumiin. Lottamuseon teemana on Lottamuseo 20 vuotta (2016). Aikakirja julkistetaan Lottamuseolla 18.11.2015.

Julkistamisen edellä pidetään Tuusula- Seuran sääntömääräinen syyskokous.

Tuusula-Seura on perustettu 14.4.1946. Merkkivuoteen  valmistautuminen onkin jo alkanut.

Johtokunta on päättänyt, että vuoden 2016 Aikakirja on 70v juhlakirja, jonka sisällöstä valtaosan muodostaa  historiikki. Toimittajaksi on lupautunut Ilkka Ertimo.

Aikakirja XXVII julkistetaan vuoden 2016 syyskokouksen yhteydessä.

Kaavalausunnot

Tuusulan kunnan kaavoitushankkeita ja niihin liittyviä lausuntopyyntöjä on vireillä paljon. Vuonna 2014  Tuusula- Seura antoi 16 kaavalausuntoa. Johtokunta siirsikin lausuntojen valmistelun

Tulevaisuustoimikunnan tehtäväksi 1.11.2014 alkaen. Toimikunta perehtyy lausuntopyynnön laajaan aineistoon ja esittelee ehdotuksensa johtokunnalle, jonka hyväksymä lausunto perusteluineen lähetetään kunnalle.

Kutsu Tuusula-Seuran sääntömääräiseen kevätkokoukseen 24.3.2015

• Tuusula-Seuran sääntömääräinen kevätkokous pidetään tiistaina, 24.3.2015 kello 18.00 alkaen IT-museon Tuusula-hallissa osoitteessa Klaavolantie 2, 04300 Tuusula. Tilaisuus alkaa kello 17.30 kahvi / tee tarjoilulla ja Tuusula-Seuran Ruusujen jakamisella.

Noin kello 18.00 alkaa ylilääkäri Jarmo Anttilan esitelmä aiheesta "Sote ratkaisun vaikutukset Tuusulassa”. Jarmo Anttila on Tuusulan  johtajaylilääkäri. Seuran kevätkokous alkaa noin 19.00 ja siinä käsitellään sääntöjen 7§ mainitut asiat.

Toivotamme  kaikki  jäsenet tervetulleiksi kevätkokoukseen.

Jäsenmaksut vuodelle 2015

Syyskokouksen päätöksen mukaisesti jäsenmaksu vuonna 2015 on 15 € henkilöjäseneltä ja 200 € yhteisöjäseneltä. Seuran jäsenmäärä 31.12.2014 oli 484 jäsentä.

Erillistä jäsenmaksulaskua ei lähetetä vaan maksu pyydetään suorittamaan oheisin merkinnöin:

• saaja Tuusula – Seura ry
  • pankki FI03 5092 1220 0321 77
  • viite 1041
  • summa (15€)

Eräpäivä 15.3.2015

Sähköpostiosoite, jos se ei ole seuran tiedossa sekä osoitteenmuutoksista tai muista jäsenyyteen liittyvistä asioista pyydämme ilmoittamaan seuran sihteerille.

Tuusula-Seuran verkkosivusto (www.tuusulaseura.fi) on monipuolinen ja erityisesti yhdistystoimintaan sopiva työväline. Siinä tiedotetaan ajankohtaisista asioista, tapahtumista ja retkistä. Sen avulla seura voi ylläpitää jäsenrekisteriä ja arkistotietoutta.

Johtokunnan jäsenten ja toimihenkilöiden yhteystiedot löytyvät  verkkosivustosta.

Sivuilla on myös tiedot myytävistä seuratuotteista ja niiden myyntipaikoista. Kaikkia tuotteita voi ostaa rahastonhoitaja Mirja Collinilta (puh. 0500429365, s-posti  mirja.collin@kolumbus.fi ).

Kevätkokous on erinomainen paikka hankkia seuran tuotteita: Esim. koko Aikakirjasarjan (25 vuosikirjaa ja 3 erikoisnumeroa) yhteishintaan 200€.

Tuusula-Seura on myös Facebookissa. Kannattaa liittyä seuran ” kaveriksi ”.

Tavataan kevätkokouksessa

Tuusula-Seura ry

Pentti Vuori                                                      Riitta Ristolainen

puheenjohtaja                                                  sihteeri                                                                               sähköposti: vuoripentti5@gmail.com            sähköposti: riitta.ristolainen@fimnet.fi