jäsenkirje 1/2016

Tuusula-Seuran jäsenkirje 1/2016

TUUSULA - SEURA RY  70 VUOTTA

Tuusula-Seuran perustamiskokous pidettiin 14.4.1946 ja kokouspaikkana oli silloinen Matkailu- ja turistikeskus Gustavelund. Nyt juhlimme merkkipäivää 15.4.2016 klo 18-22.00 kokoushotelli Gustavelundissa.

Vapaamuotoisen juhlan tarkoituksena on koota seuran jäsenet ystävineen yhteiseen illanviettoon seurustelun, hyvän ruuan ja tasokkaan viihdeohjelman merkeissä.

Illan teemana on ”Nella Fantasia” eli italialaista kaikkeen makuun. Sitä tarjoaa meille Tenorissimon konsertti, jossa kuullaan italialaisia helmiä höystettynä argentiinalaisilla sävelillä. Ennen konserttia nautimme herkullisen suomalais-italialaistyylisen buffet-illallisen. Miten tämä italialainen teema sopii Tuusula-Seuralle, se selviää paikan päällä.

Illalliskortteja saa ostaa johtokunnan jäseniltä ja  Mirja Collinilta maaliskuun alusta alkaen. Kortin hinta seuran jäseniltä on 30€/hlö ja ei-jäseniltä 45€/hlö ja se sisältää kuohuviinin, buffet-illallisen jälkiruokineen ja kahveineen sekä upean Tenorissimon konsertin.

KESÄLEIRI

Tuusula-Seura järjestää kesäleirin 9-12 vuotiaille tuusulalaisille tytöille ja pojille 13.-17.6.2016 Ilmatorjuntamuseolla ja uimahallilla. Leiri on päiväleiri ma-pe klo 9-15. Leirille mahtuu 30 osallistujaa.

Leirin teemana on kotiseutu. Leiriläiset mm. rakentavat viikon aikana oman Pikku-Tuusulansa ja esittelevät teokset/kohteet toisilleen. Kohteet tulevat näkyviin laajemmalle yleisölle mm. Tuusula-Seuran nettisivujen ja facebookin kautta sekä mahdollisesti paikallisen lehdistön ja Virtuaali-Tuusulan kautta. Leirin ohjelman suunnittelee ryhmä Keudan ammattiopiston Nuoriso-ja vapaa-ajanohjaajaksi opiskelevia nuoria opintoihin liittyvänä projektityönä.

AIKAKIRJA

Aikakirja XXVII on seuran 70v- juhlajulkaisu. Sen keskeisenä sisältönä on seitsemän puheenjohtajan artikkelit merkittävimmistä aikaansaannoksista ja tapahtumista vv. 1990-2016, joissa seuran rooli on ollut keskeinen. Haastattelujen pohjalta tehdään kiinnostavat henkilökuvat seuran elossa olevista kunniajäsenistä.

Kirjan laajat katsaukset sanoin ja kuvin kertovat millainen kotiseutumme Tuusula oli vuonna 1946 ja vertailuna mihin on tultu 2016.

Aikakirja tulee myös sisältämään seuran historiikki-liitteen.

Julkistaminen on perinteisesti syyskokouksen yhteydessä marraskuussa 2016.

HALLINTO

Syyskokous 2015 valitsi Tuusula - Seuran puheenjohtajaksi vuodelle 2016 Pentti Vuoren. Johtokunnan kaikki erovuoroiset jäsenet valittiin uudelleen. Uusina johtokunnan jäseninä ovat aloittaneet Jorma Hämäläinen ja Kirsi Sukula-Ruusunen.  Johtokunta on järjestäytymiskokouksessaan valinnut seuran varapuheenjohtajaksi Jorma Hämäläisen. Sihteerinä jatkaa Riitta Ristolainen, rahastonhoitajana Mirja Collin ja tiedottajana Sanna Salmela.

Toimikuntien avulla johtokunta pyrkii varmistamaan eri tyyppisten asioiden hyvän valmistelun ja toteuttamisen. Vuonna 2016 johtokunnan jäsenet muodostavat seuraavat toimikunnat:

• Aikakirjatoimikunta (pj Satu Säilä, jäsenet Riitta Ristolainen, Pentti Vuori).
  • Tapahtumatoimikunta (pj Sakari Heikkilä, jäsenet Leena Laakso, Klaus Winqvist)
  • Nuoriso- ja Tulevaisuustoimikunta (pj Jorma Hämäläinen, jäsenet Seija Paasonen,  Erja Kärnä, Jussi Salonen, Kirsi Sukula-Ruusunen)

Kutsu Tuusula-Seuran sääntömääräiseen kevätkokoukseen 17.3.2016

Tuusula-Seuran sääntömääräinen kevätkokous pidetään torstaina  17.3.2016 kello 19.00 alkaen

Ilmatorjuntamuseon Tuusula-hallissa osoitteessa Klaavolantie 2, 04300 Tuusula.

Kevätkokouksessa käsitellään sääntöjen 7§ mainitut asiat.

Tilaisuus alkaa perinteisesti kello 17.30 kahvi / tee tarjoilulla ja Tuusula-Seuran Ruusujen

jakamisella.

Noin kello 18.00 alkaa yleisötilaisuutena  Ilkka Ertimon  ajankohtainen esitys Tuusulan uudesta seurakuntakeskuksesta.

Toivotamme  kaikki  jäsenet tervetulleiksi kevätkokoukseen.

JOHTOKUNTA

Jäsenmaksut vuodelle 2016

Syyskokouksen päätöksen mukaisesti jäsenmaksu vuonna 2016 on 15 € henkilöjäseneltä ja

200 € yhteisöjäseneltä.

Ohessa jäsenmaksulasku

Eräpäivä 15.3.2016

Osoitteenmuutoksista tai muista jäsenyyteen liittyvistä asioista pyydämme ilmoittamaan seuran sihteerille.

Tuusula-Seuran verkkosivusto (www.tuusulaseura.fi) on monipuolinen ja erityisesti yhdistystoimintaan sopiva työväline. Siinä tiedotetaan ajankohtaisista asioista, tapahtumista ja retkistä. Sen avulla seura voi ylläpitää jäsenrekisteriä ja arkistotietoutta.

Sivujen päivitykset hoitaa seuran tiedottaja Sanna Salmela (salmela.sanna@gmail.com).

Johtokunnan jäsenten ja toimihenkilöiden yhteystiedot löytyvät  verkkosivustosta.

Sivuilla on myös tiedot myytävistä seuratuotteista ja niiden myyntipaikoista. Kaikkia tuotteita voi ostaa rahastonhoitaja Mirja Collinilta (puh. 0500 429365, s-posti  mirja.collin@kolumbus.fi ).

Kevätkokous on erinomainen paikka hankkia seuran tuotteita ja 70v-juhlan illalliskortti.

Tuuusula-Seura on myös Facebookissa. Kannattaa liittyä seuran ” kaveriksi ”.

Tavataan Ilmatorjuntamuseolla

Tuusula-Seura ry

Pentti Vuori                                                                    Riitta Ristolainen

puheenjohtaja                                                                 sihteeri         sähköposti: vuoripentti5@gmail.com                                              sähköposti: riitta.ristolainen@fimnet.fi