jäsenkirje 1/2021

Hyvä Tuusula-Seuran jäsen!

Tuusula-Seura 75 vuotta

Tuusula-Seuralla on tänä vuonna juhlavuosi. Seura perustettiin 14.4.1946 nykyisessä Gustavelundin kokoushotellissa eli Seura täyttää pian 75 vuotta. Koronan takia Seura ei voi järjestää isoa juhlatilaisuutta, vaan juhla suunnitellaan pidettäväksi etänä, ns. webinaarina. Tarkemmat tiedot juhlasta lähetetään jäsenistölle myöhemmin.

Vuoden 2020 syyskokous ja 2021 kevätkokous

Korona esti vuoden 2020 syyskokouksen pitämisen ajallaan. Sitä ei voida vieläkään järjestää normaalina yleisökokouksena. Johtokunta on päättänyt, että vuoden 2020 syyskokous ja vuoden 2021 kevätkokous pidetään etäkokouksena 27.4.klo 18.00.  Kokouksen pitopaikka ilmoitetaan myöhemmin.

Syyskokouksessa hyväksytään mm. tämän vuoden budjetti ja toimintasuunnitelma, päätetään jäsenmaksun suuruus sekä valitaan johtokunnan puheenjohtaja ja jäsenet. Heti syyskokouksen jälkeen pidettävässä kevätkokouksessa käsitellään mm. tilinpäätös ja toimintakertomus.

Syyskokouksessa valitaan johtokuntaan uusia jäseniä kautensa päättävien tilalle. Jos olet kiinnostunut uudesta, antoisasta harrastuksesta ja haluat osallistua kotiseututyön kehittämiseen Tuusulassa, ole yhteydessä puheenjohtaja Sakari Heikkilään, puh. 0400 639 979, sakari.heikkila@luukku.com.

Aktiivista toimintaa tuusulalaisten hyväksi

Tuusula-Seura toimii aktiivisesti tuusulaisten hyväksi. Seura osallistuu joka vuosi Kotiseutuliiton järjestämille Valtakunnallisille kotiseutupäiville. Vuoden 2019 kotiseutupäivät pidettiin Tuusulassa. Puheenjohtaja Sakari Heikkilä osallistui viime marraskuussa Kokkolassa pidettäville kotiseutupäiville.

Vuosittain Seura on koronatilannetta lukuun ottamatta ollut mukana järjestämässä mm. IT-museon Laskiaisriehaa, Tuusula-päivän tapahtumia ja Tuomaan päivän puurojuhlaa. Seura julkaisee vuosittain Aikakirjan, jossa kerrotaan sekä vanhoista ajoista kunnassa että ajankohtaisista aiheista. Tämän vuoden Aikakirja on XXXII.  Seura on järjestänyt myös teatteriretket keväisin ja syksyisin sekä seuramatkan kotimaan tai lähialueiden kohteisiin.

Tuusula-Seura seuraa aktiivisesti Tuusulan kunnan suunnitelmia kunnan kehittämiseksi. Seura antaa vuosittain kunnalle useita lausuntoja ajankohtaisista suunnitelmista. Viimeisin koski Hyrylän palvelukeskuksen asemakaavan muuttamista. Seura on tehnyt myös  viime vuoden lopussa Uudenmaan ELY.keskukselle esityksen kunnantalon asettamisesta purkukieltoon. ELY-keskus päättikin seuran esityksestä asettaa kunnantalon väliaikaiseen vaarantamiskieltoon. Seuran esitykset ja lausunnot löytyvät Seuraan nettisivulta: Tuusula-Seura.fi.

Yhteystietojen päivittäminen

Seuralla on tiedossa kaikkien jäsenten postiosoitteet, mutta sähköpostiosoitteet vain osalta jäsenistöä. Sähköposti on nopein ja halvin tapa ilmoittaa jäsenistölle Seuran ajankohtaisista asioista. Ellet ole vielä ilmoittanut email-osoitettasi jäsenasiainhoitajalle Riitta Ristolaiselle, ole hyvä ja ilmoita se mahdollisimman pian osoitteeseen riitta.ristolainen@fimnet.fi

Hyvää kevättä ja terveyttä kaikille!

Tuusula-Seuran johtokunta