jäsenkirje 2/2017

Tuusula-Seuran toiminta loppuvuonna sisältää tapahtumia omassa kunnassa ja vierailun Tampereelle sekä Tarttoon.

Klaavolantien kyläjuhla on sunnuntaina 16.7.2017 klo 12-16 Kotiseutumuseo Klaavolassa ja Ilmatorjuntamuseolla osoitteissa Klaavolantie 2 ja 3.

TUUSULA-SEURAN MATKA TARTTOON 15.-17.9.2017

Tuusula-Seuran syysretki tehdään Tarttoon 15.-17.9.2017.  Lähtö on perjantaina klo 6.30 Hyrylän linja-autoasemalta ja paluu sunnuntai-iltana noin klo 22.00 samaan paikkaan.

Perjantaina tutustutaan ”suomalaiseen Tarttoon”. Lauantaina on kohteena Setumaa ja illaksi palataan Tarttoon.  Sunnuntaina käydään Viron uudessa kansallismuseossa, palataan Pöltsamaan ja Adaveren kautta Tallinnaan, jossa poiketaan Metsäkalmistossa. Laiva lähtee 18.45, buffet –illallinen laivassa, ms Finlandia.

Matkan hinta on 420€/henkilö kahden hengen huoneessa, jos osallistujia on yli 30, yhden hengen huoneen lisämaksu 52€.

Hintaan sisältyy:

• laivamatkat kansipaikoin, matkatavarat voidaan jättää autoon
  • buffet-aamiainen ja buffet-illallinen laivassa
  • 2 yötä Dorpat hotellissa Tartton ydinkeskustassa
  • 2 x aamiainen ja 1 x illallinen hotellissa
  • kuljetukset Vihdin Liikenne Oy:n turistibussilla
  • lounas Setumuseossa ja lounas tuulimyllyravintolassa Adaveressa
  • pääsymaksut Setumuseoon ja Kansallismuseoon
  • viininmaistiaiset

Matkan hintaan eivät sisälly

• alkoholijuomat aterioilla
  • laskutuslisä, 5€ per lasku
  • matkavakuutus

Matkan johtajana ja asiantuntijaoppaana on kenraaliluutnantti, VTM, Pentti Lehtimäki.

Matka on tilattu Vihdin Liikenteeltä, joka toimii vastuullisena matkan järjestäjänä. Matkan järjestäjä  lienee  tuttu  monelle Seuran jäsenelle, olemmehan olleet  VL:n matkoilla niin  Venäjällä kuin  Ahvenanmaallakin.

Matkalle ilmoittaudutaan suoraan Vihdin Liikenteelle, 09 444 774, Elise Varik, email  myynti@vihdinliikenne.fi  tai  elise.varik@vihdinliikenne.fi, viimeistään  15.8.2017 mennessä, mukaan  mahtuu 48 henkilöä.

Lisätietoja saa myös Sakari Heikkilältä, 0400 639 979.

Rantatien kotiseutupolun kävely toteutuu elokuisena iltana, päivämäärä on vielä avoin, seuratkaa Keskarin ja Viikkouutisten tapahtumapalstoja.

Teatteriretki Tampereelle - syksyn teatteriretki tehdään 28.10. Tampereen teatteriin Cats-musikaalin päivänäytökseen.  Lähdemme Hyrylän linja-autoasemalta klo 11.00 ja syömme klo 13.00 teatteriravintolassa lounaan ja esitys alkaa klo 14.30. Retken hinta, joka sisältää matkan, lounaan kahveineen ja musikaalin on 80 € per henkilö.  Takaisin Hyrylässä olemme klo 19.00 mennessä. Ilmoittautumiset Satu Säilälle 25.9.mennessä (satu.saila@elisanet.fi tai puh. 050-5611612). Maksamalla 80 € seuran tilille FI03 5092 1220 0321 77, viite 55592, tiistaihin 26.9. mennessä varmistat paikkasi yhteen maailman suosituimmista musikaaleista.  Tervetuloa!

Tuusulan 100 v luennot jatkuvat syksyllä Hyökkälän koulun auditoriossa klo 18.30

- Suomen historian solmukohtia 1900-luvulla, professori Juha Siltala to 21.9.2017 / taideohjelman teemana musiikki

- Väinö Felix Lindén – Kalterijääkäristä Myrkyksi, Collegium Keravensen seikkailuja, kotiseutuharrastaja Heikki Simola to 19.10.2017 / taideohjelma: Heikki Lundin Runoruhtinas Eino Leino vierailee paikalla

- Tuusula tänään ja huomenna, Tuusula-Seuran pj Jorma Hämäläinen ja tuusulalainen nuori to 23.11.2017 / taideohjelman teemana nuoret taiteentekijät

Tuusula-Seuran syyskokous pidetään tiistaina 21.11.2017 klo 17.30 alkaen kahvitarjoilulla Ilmatorjuntamuseolla.

Kokouksessa mm.

- hyväksytään seuraavan vuoden toimintasuunnitelma,
- määrätään seuraavan vuoden jäsenmaksun ja kannattajajäsenmaksun suuruus
- päätetään johtokunnan jäsenten ja toiminnantarkastajien palkkioista
- hyväksytään seuraavan vuoden talousarvio
- valitaan johtokunnan puheenjohtaja, jota kutsutaan yhdistyksen puheenjohtajaksi,
- valitaan jäsenet johtokuntaan erovuoroisten tilalle,
- valitaan kaksi toiminnantarkastajaa ja heille yksi varamies tarkastamaan seuraavan vuoden tilejä ja hallintoa
- käsitellään muut mahdollisesti esille tulevat asiat, joista johtokunnalle on tehty esitys vähintään kolmekymmentä (30) päivää ennen kokousta tai jotka johtokunta haluaa syyskokoukselle esittää.

Tuusula-Seuran tapahtumista ilmoitetaan seuran nettisivuilla www.tuusulaseura.fi, seuran fb-sivuilla sekä Keski-Uusimaa ja Viikkouutiset-lehdissä.

Tervetuloa mukaan tapahtumiin!

Jorma Hämäläinen                                            Sylvia Appelberg