jäsenkirje 2/2020

Hyvä Tuusula-Seuran jäsen!

SYYSKOKOUKSEN SIIRTÄMINEN

Tuusula-Seuran johtokunta  päätti siirtää 10.11.2020 pidettäväksi suunnitellun syyskokouksen erikseen ilmoitettavaan aikaan ja paikkaan vallitsevan koronaepidemian vuoksi. Kokous ei toteutune kuluvana vuonna.

SEURAN HALLINTO

Nykyinen johtokunta jatkaa toimintaansa, kunnes syyskokous voidaan pitää ja uusi johtokunta saadaan valituksi.

HUOMIONOSOITUKSET

Seuran johtokunta on päättänyt antaa Seuran ruusun FT Harri Nymanille hänen ansioistaan elävöittää historiaa mielenkiintoisella tavalla. Niin kivikirveet, lumileikit ja Kellokosken Sairaalamuseo ovat heränneet henkiin Harrin Nymanin kertomana.

Riitta Ristolaiselle ja Ilkka Ertimolle on myönnetty Suomen Kotiseutuliiton kultainen ansiomerkki heidän ansioistaan kotiseututyön hyväksi.

Huomionosoituksien tunnukset on toimitettu asianosaisille.

Pekka Halosen syntymäpäivänä 23.9. ja Aleksis Kiven päivänä 10.10. Seuran edustajat muistivat haudoilla heidän elämäntyötään kukkavihoin.

VUODEN 2021 TOIMINTASUUUNNITELMA JA TALOUSARVIO

Seuran toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2021 esitellään syyskokouksessa.  Kokous pidetään niin pian kun koronatilanne sen sallii. Siihen saakka toimitaan vuoden 2020 suunnitelmien mukaan.

LOPPUVUODEN TAPAHTUMAT

Tuusula-Seuran Aikakirja XXXI julkaistaan marraskuun puolivälissä. Aleksis Kiven juhlavuoden kunniaksi siinä on useita artikkeleita kansalliskirjailijasta, Se sisältää lisäksi  taas runsaasti kotiseututietoutta Tuusulasta. Kirja tulee myyntiin  20€/kpl IT-museolla, Halosenniemessä, Erkkolassa, Lottamuseossa, Krapilla, Gustavelundissa, Johan Henrik Art kukkakaupassa, Lyylin kahvilassa Riihikalliossa ja Memories Marin Pputiikissa Rantatiellä ja Rauta Jokelassa.   Myös  johtokunnan jäseniltä sitä voi  ostaa.

Yhdistysten yhteismyyjäiset Hyökkälän koululla on peruttu.

Tuomaasta Nuuttiin-joulutapahtuma maanantaina 21.12.2019 Tuusulan kirkon mäellä on suunnitteilla, Seura jakaa siellä joulupuuroa, mikäli tilaisuus voidaan järjestää.

SEURAN JOHTOKUNTA 2021

Seuraavassa syyskokouksessa valitaan uusia jäseniä kautensa päättävien tilalle. Jos kaipaat uutta harrastusta ja haluat osallistua kotiseutusi kehittämiseen Tuusulassa, ota yhteyttä Seuran puheenjohtajaan Sakari Heikkilään p. 0400 639 979. sakari.heikkila(at)luukku.com

YHTEYSTIETOJEN PÄIVITTÄMINEN

Seuralla on tiedossa kaikkien noin 440 jäsenen postiosoitteet, mutta sähköpostiosoitteet puuttuvat neljännekseltä. Mikäli et ole saanut esim. seuran jäsenkirjettä nro 1 sähköpostiosoitteeseesi, meillä ei osoitetta tiedossa. Mikäli sinulla kuitenkin on sähköposti käytössäsi, pyydämme toimittamaan email-osoitteesi jäsenasianhoitajallemme osoitteeseen  riitta.ristolainen(at)fimnet.fi. Varmuuden vuoksi laita samalla viestiin kännykkänumerosi, mikäli olet liittynyt seuraan lankapuhelinaikaan.

Seuran johtokunta kiittää Seuran jäseniä, odotamme ja toivomme koronan jälkeistä aikaa. Voimia ja terveyttä itse kullekin!

Tuusula- Seuran johtokunta