jäsenkirje 2/2018

Tuusula-Seuran jäsenkirje 2/2018                 14.6.2018                          TULEVAT KESÄTAPAHTUMAT

KLAAVOLANTIEN KYLÄJUHLA SUNNUNTAINA 15.7.2018 klo 12-16

Klaavolassa museo ja pihatuvat auki; mm. keppihevosrata ja Kissa vieköön -nukketeatteriesitykset

It-museolla klo 12 tapahtuman avaus lipunnostolla, Tuusulan automuseon autoja näytillä, myynnissä grillimakkaraa, jäätelöä ja kahviotuotteita, Puustellin näyttely, Tuusulanjärven Tunarit mukana.

Tuusula-Seura Kalasoppa kenttäkeittimestä ja Tuusula-Seuran esittely- ja myyntipöytä; vanhoja Aikakirjoja halvalla

Kulttuurin ohjelma: Posetiivari Markku Karvonen soittaa tapahtumassa

Ulkolava IT-museon parkkipaikalla. Ohjelmaa lapsille ja aikuisille.

• Klo 12.30 ja 14.30 Lastenbändi Merkkarit
  • Klo 13.30 ja 15.30 Serenadi Hetekalle – Suomalaisen huumorimusiikin juurilla Jani Uhlenius, harmonikka ja laulu sekä Mikko Perkoila, kitara ja laulu.

Tarkempi tiedote julkaistaan myöhemmin!

TUUSULA-SEURAN MATKA SAARENMAALLE 27.-29.8.2018 ma-ke

Tuusula-Seuran loppukesän retki tehdään Viron Saarenmaalle 27.-29.8.2018. Lähtö on maanantaina klo 7.10 Hyrylän linja-autoasemalta ja paluu keskiviikkoiltana noin klo 22.00 samaan paikkaan.

Maanantaina tutustutaan Muhun saareen, ja siellä Katariinan kirkkoon ja luodaan ensisilmäys Saarenmaahan ja Kuresaareen, majoitus Spa Hotelli Ryytli, illallinen hotellissa.  Tiistaina aamupäivä vietetään Kuresaaressa, mahdollisuus käydä Piispanlinnassa ja siellä museossa. Keskipäivällä kaupunkikierros bussilla, iltapäivällä tehdään kiertoajelu Saarenmaalla, ajo Nasvan kautta Tehumardin muistomerkille, josta jatketaan Mikhin talomuseo ohittaen Kihelkonnaan ja edelleen Saarenmaan pohjoisosassa olevalle Pangan rantatörmälle. Matka jatkuu Kaarman kirkolle, tutustuminen kirkkoon ja muinaislinnaan. Seuraavana kohteena on Kaalin meteoriittijärvi.  Paluumatkalla poiketaan Kudjapen hautausmaalla. Hotelliin saavutaan illan suussa, illallinen ja illanvietto tuulimyllyravintola Veskissä. Keskiviikkona palataan Tallinnaan poiketen Ristin asemalla, jossa Siperiaan karkotettujen muistomerkki. Matka jatkuu Padisen luostarin kautta. Luostarilla oli keskiajalla merkittävä vaikutus Helsingin ja Vantaan alueille.  Tallinnaan tullaan noin 16.30. Laiva lähtee 18.30, buffet –illallinen, +26€, laivalla, ms Finlandia.

Matkan hinta on 300€/henkilö kahden hengen huoneessa, jos osallistujia on yli 30, yhden hengen huoneen lisämaksu 64€ ja paluumatkan buffet-illallinen 26€.

Hintaan sisältyy: laivamatkat kansipaikoin, matkatavarat voidaan jättää autoon, buffet-aamiainen laivassa, 2 yötä Ryytli hotellissa Kuresaaressa, puolihoito hotellissa, uima-allas, kuljetukset Vihdin Liikenne Oy:n turistibussilla, illallinen tuulimyllyravintolassa, lauttamaksut Virtsu -Kuivastu, bussikahvit kiertoajelulla.

Matkan hintaan eivät sisälly: alkoholijuomat aterioilla, laskutuslisä 5€ per lasku ja matkavakuutus sekä

paluumatkan Buffet illallinen, 26€.

Matkan johtajana ja asiantuntijaoppaana on kenraaliluutnantti, VTM, Pentti Lehtimäki.

Matka on tilattu Vihdin Liikenteeltä, joka toimii vastuullisena matkan järjestäjänä. Matkan järjestäjä lienee tuttu monelle Seuran jäsenelle, olemmehan olleet VL:n matkoilla niin Venäjällä, Virossa ja Ahvenanmaalla. Tämän matkan johtajana ja oppaana toimii kenraaliluutnantti Pentti Lehtimäki, joka on varsinainen Viron tietäjä ja joka kertoo tietonsa auliisti myös meille.

Matkalle ilmoittaudutaan suoraan Vihdin Liikenteelle, 09 444774, e-mail myynti@vihdinliikenne.fi  viimeistään 30.7.2018 mennessä, mukaan  mahtuu 48 henkilöä.  Lisätietoja myös Sakari Heikkilältä, 0400 639979.

Tervetuloa mukaan kesätapahtumiin!