jäsenkirje 3/2017

TUUSULA-SEURAN JÄSENKIRJE 3/2017                                   4.9.2017

Kutsu syyskokoukseen

Tuusula-Seuran syyskokous pidetään Ilmatorjuntamuseolla, osoitteessa Klaavolantie 2, Tuusula, tiistaina 21.11.2017 klo 17.30 alkaen kahvitarjoilulla. Sen jälkeen julkistetaan uusi Aikakirja. Kokousesitelmässä kuullaan Tuusulan vuoden 2020 asuntomessuista projektipäällikkö Kirsi Joensuulta.  Varsinainen kokous aloitetaan klo 19.

Syyskokouksessa hyväksytään seuraavan vuoden toimintasuunnitelma ja talousarvio, valitaan johtokunnan puheenjohtaja sekä jäsenet erovuoroisten tilalle. Lisäksi käsitellään muut mahdolliset esille tulevat asiat, joista johtokunnalle on tehty esitys vähintään kolmekymmentä (30) päivää ennen kokousta tai johtokunta haluaa syyskokoukselle esittää.

Osa johtokunnan erovuoroisista jäsenistä ei jatka ja seuraavan kahden vuoden ajaksi on tarve valita ainakin 2 uutta jäsentä. Mikäli tunnet kiinnostusta toimia seuran johtokunnassa, ole yhteydessä mielellään jo syyskuun loppuun mennessä puheenjohtajaan p. 0400 707 484 tai jorma.t.hamalainen@gmail.com.

Teatteriretki Tampereelle

Syksyn teatteriretki tehdään lauantaina 28.10. Tampereen teatteriin Cats-musikaalin päivänäytökseen.  Lähdemme Hyrylän linja-autoasemalta klo 11.00 ja syömme klo 13.00 teatteriravintolassa lounaan. Esitys alkaa klo 14.30. Retken hinta, joka sisältää matkan, lounaan kahveineen ja musikaalin on 80 € per henkilö.  Takaisin Hyrylässä olemme klo 19.00 mennessä. Ilmoittautumiset Satu Säilälle 25.9.mennessä (satu.saila@elisanet.fi tai puh. 050-5611612). Maksamalla 80 € seuran tilille FI03 5092 1220 0321 77, viite 55592, tiistaihin 26.9. mennessä varmistat paikkasi yhteen maailman suosituimmista musikaaleista.  Tervetuloa!

Suomi 100 vuotta Tuusulassa - luentosarja jatkuu Hyökkälän koulun auditoriossa, osoitteessa Kirkkotie 11, Tuusula:

torstaina 21. 9.2017 Suomen historian solmukohtia 1900-luvulla, puhujana professori Juha Siltala

Taideohjelman teemana musiikki

torstaina 19.10.2017 Väinö Felix Linden – Kalterijääkäristä Myrkyksi, Collegium Keravensen seikkailuja, puhujana kotiseutuharrastaja Heikki Simola

Taideohjelma: Heikki Lundin Runoruhtinas Eino Leino vierailee paikalla

torstaina 23.11.2017 Tuusula tänään ja huomenna, puhujina Tuusula-Seuran puheenjohtaja Jorma Hämäläinen ja tuusulalainen nuori

Taideohjelman teemana nuoret taiteentekijät

Tilaisuuksien yhteydessä on mahdollisuus ostaa Aikakirjaa ja muitakin seuran tuotteita.

Mahdollisista uusista asioista tiedotamme Keski-Uusimaan ja Viikkouutisten yhdistys- ja tapahtumapalstoilla sekä sähköpostilla.

Yhteystietojen päivittäminen

Seuralla on tiedossa kaikkien noin 500 jäsenen postiosoitteet, mutta sähköpostiosoitteet puuttuvat 174 jäseneltä. Mikäli et ole saanut esim. seuran jäsenkirjettä nro 2 sähköpostiosoitteeseesi, meillä ei ole sitä tiedossa. Mikäli sinulla kuitenkin on sähköposti käytössäsi, pyydämme toimittamaan email-osoitteesi jäsenasianhoitajallemme osoitteeseen  riitta.ristolainen@fimnet.fi. Varmuuden vuoksi laita samalla viestiin kännykkänumerosi, mikäli olet liittynyt seuraan lankapuhelinaikaan. Tarvitsemme sitä jäsenretkien käytännön järjestelyissä.

Jorma Hämäläinen                     Sylvia Appelberg

puheenjohtaja                            sihteeri