jäsenkirje 1/2017

TUUSULA-SEURAN JÄSENKIRJE 1/2017                                             18.01.2017

Itsenäisyyden 100 vuotta Tuusulassa

Tuusula-Seura on näkyvästi mukana Suomen juhlavuoden tilaisuuksissa. Ohessa saat ”Kulttuurin Tuusula 2017” –ohjelman. Sen toiseksi viimeisellä aukeamalla on esitelty 26. tammikuuta klo 18.30 Hyökkälän koululla alkava seuran ja kunnan kulttuuritoimen yhdessä järjestämä luentosarja, joka kestää marraskuulle saakka. Niiden yhteydessä on vielä mahdollisuus ostaa uusinta Aikakirjaa. Sitä  voi ostaa myös IT-museosta ja valokuvaamo Lindellistä, taidekeskus Kasarmista ja  johtokunnan jäseniltä.  Tervetuloa luennoille!

Jäsenmaksun 2017 maksamisohjeet ja yhteystietojen päivittäminen

Emme lähetä erillistä laskua vaan  pyydämme jokaista maksamaan jäsenmaksunsa 15 euroa 15.2.2017 mennessä   vastaanottajatiedolla Tuusula-Seura, tilille  FI03 5092 1220 0321 77, viite 3272. Kysymyksiin vastaa rahastonhoitaja Mirja Collin, puh. 0500 429 365, sähköposti: mirja.collin@kolumbus.fi. Kiitos etukäteen!

Seuralla on tiedossa kaikkien noin 500 jäsenen postiosoitteet mutta sähköpostiosoitteet vain 290 jäseneltä. Mikäli et ole saanut esim 28.12.2016 lähetettyä teatteriretkitiedotetta tai 12.1.2017 lähetettyä Tuusulan 100 vuotta –luentosarjatiedotetta, meillä ei ole sähköpostiosoitettasi. Mikäli sinulla kuitenkin on sähköposti käytössäsi, pyydämme toimittamaan email-osoitteesi jäsenasianhoitajallemme osoitteeseen  riitta.ristolainen@fimnet.fi. Varmuuden vuoksi laita samalla viestiin kännykkänumerosi, mikäli olet liittynyt seuraan lankapuhelinaikaan. Tarvitsemme sitä jäsenretkien käytännön järjestelyissä.

Hallinto

Seuran puheenjohtajana aloitti vuoden vaihteessa Jorma Hämäläinen. Johtokunnan muut jäsenet ovat Jari Anttalainen,  Sakari Heikkilä, Erja Kärnä, Marja-Leena Laakso, Seija Paasonen, Riitta Ristolainen, Jussi Salonen, Kirsi Sukula-Ruusunen, Satu Säilä ja Klaus Winqvist. Rahastonhoitajana jatkaa Mirja Collin. Sihteerinä aloitti Sylvia Appelberg. Seuran varapuheenjohtajaksi johtokunta nimesi keskuudestaan Sakari Heikkilän. Kaikkien yhteystiedot löytyvät seuran kotisivulta www.tuusulaseura.fi

Johtokunta on lisäksi järjestäytynyt käytännön työt tekeviin toimikuntiin seuraavasti:

• Aikakirjatoimikunta, puheenjohtaja Satu Säilä, jäseninä Riitta Ristolainen, Kirsi Sukula-Ruusunen ja Jorma Hämäläinen
  • Nuoriso- ja tulevaisuustoimikunta, puheenjohtaja Erja Kärnä, jäseninä Jari Anttalainen, Kirsi Sukula-Ruusunen, Jussi Salonen ja Seija Paasonen
  • Tapahtumatoimikunta, puheenjohtaja Sakari Heikkilä, jäseninä Klaus Winqvist, Marja-Leena Laakso ja Sylvia Appelberg

Kutsu kevätkokoukseen

Tuusula-Seuran kevätkokous pidetään tiistaina 28.03.2017  Ilmatorjuntamuseolla  alkaen kahvitarjoilulla klo 18,  jatkuen kokousesitelmällä ja varsinainen kokous aloitetaan klo 19. Kevätkokouksessa käsitellään edellisen vuoden toimintakertomus, tilinpäätös, toiminnantarkastajien kertomus ja johtokunnan vastuuvapaus. Luonnollisesti kerromme samalla tarkemmin loppuvuoden toiminnasta.

Alkuvuoden muita tapahtumia

Suomi 100 vuotta Tuusulassa –luentosarja alkaa 26.01.2017 klo 18.30 Martti Turtolan luennolla Suomen itsenäisyystaistelusta taiteen ja kulttuurin asein.  Lauantaina 25.2. olemme mukana laskiaisriehassa It-museolla, tervetuloa maistamaan seuran tarjoamia lettuja. Kalevanpäivänä tiistaina 28.2. klo 18 avataan kahvitarjoilun kera kunnantalon aulassa järjestämämme tuusulalaisten kotiseutukirjojen näyttely nimellä ”Kirjoja Tuusulasta”. Näytely kestää  16.3. saakka. Tervetuloa jo avajaistilaisuuteen. Kevät voi tuoda tullessaan uusiakin asioita, niistä  tiedotamme Keski-Uusimaan yhdistys- ja tapahtumapalstoilla sekä sähköpostilla. Ensimmäinen vuosipuolisko päättyy 12.-16. kesäkuuta pidettävään lasten kotiseutuleiriin.  Siitä tiedotamme tarkemmin kevättalvella.

Jorma Hämäläinen                                   Sylvia Appelberg

puheenjohtaja                                          sihteeri