jäsenkirje 2/2015

Tuusula-Seuran jäsenkirje 2/2015

SYYSTERVEISET

Kotiseutuamme on tänä vuonna hemmoteltu lukuisilla SHG 150 juhlavuoden tilaisuuksilla. Aikakirja XXVI osallistuu juhlavuoteen artikkelein, jotka dokumentoivat Tuusulan tapahtumia. Aikakirja muistaa ja taltioi. Julkaisumme toinen pääteema on Lottamuseo, joka vuonna 2016 juhlii 20-vuotista toimintaansa Tuusulan Rantatiellä. Aikakirjan tavanomaista arvokkaampi julkistaminen onkin erillisenä tilaisuutena Lottamuseolla keskiviikkona 18.11.2015 klo 18-.

Tuusula-Seuran sääntömääräinen syyskokous pidetään samana päivänä

Lottamuseon tiloissa klo 17.00 alkaen. Viralliset kokouskutsut lähetetään sääntöjen mukaisesti myöhemmin.

Syksyn perinteinen teatterimatka suuntautuu tällä kertaa lauantaina 7.11.2015 Hämeenlinnaan. Kaupunginteatteri esittää Antti Vihisen näytelmän Sibelius – Kohtalovuodet. Ennen teatteriesitystä on ohjelmassa opastettu vierailu Sibeliuksen syntymäkodissa. Matkakohteen valinta ja järjestelyt ovat onnistuneet mainiosti sillä jäsenet ovat varanneet kaikki 40 paikkaa. Mahdollisista peruutuspaikoista ilmoitamme seuran www-sivuilla.

Johtokunta on päättänyt järjestää seuran jäsenille 70v juhlat Gustavelundissa perjantaina 15.4.2016 klo 18-22. Aihetta juhlimiseen on. Tavoitteena on 150 hengen jäsenilta, jossa on teemaan sopivaa ohjelmaa, elävää musiikkia ja hyvää ruokaa.Tuusula-Seuran virallinen perustamispäivä on 14.4.1946. Perustava kokous pidettiin silloisen Gustavelundin kartanon tiloissa.

Tärkeä päivä 15.4.2016 on syytä merkitä heti kalenteriin.

Ennakkotietona myös, että seuran nuorisotoimikunta järjestää 9-14-vuotiaille lapsille kulttuuri- ja taidepainotteisen leirin IT-museon tiloissa  kesäkuun alussa 2016. Tämän perheet voivat huomioida suunnitellessaan koululaisten lomanviettoa ensi kesänä.

Osoitteenmuutoksista tai muista jäsenyyteen liittyvistä asioista pyydämme ilmoittamaan seuran sihteerille.

Tuusula-Seura ry

Pentti Vuori                                    Riitta Ristolainen