jäsenkirje 1/2023

Tuusula-Seuran kevät 2023

Seura ja sen johtokunta on aloittanut uuden toimintavuoden jälleen aktiivisesti.

Seuran toimintasuunnitelma tälle vuodelle löytyy näiltä sivuilta.

Laskiaisrieha IT-Museolla sunnuntaina 19.2.2023 klo 10–16, Tuusula-Seura on napakelkkaa pyörittämässä.

Seuran kevätkokous 21.3.2023 Seurakuntakeskuksessa

Tuusula-Seuran kevätkokous pidetään tiistaina 21.3.2023 klo 19.00 alkaen Tuusulan seurakuntakeskuksessa (Rykmentintie 34). Kahvitarjoilu alkaa klo 17.30. Kevätkokouksessa käsitellään mm. tilinpäätös ja toimintakertomus vuodelta 2022 sekä käsitellään muut sääntöjen 7. § mukaiset asiat.

Ennen kokouksen alkua saamme kuulla johtaja Mikko Heikkilän (Fingrid Oy Strategisen suunnittelun johtaja) alustuksen Suomen sähkön huoltovarmuudesta alkaen klo 18.00.

Luovutamme tilaisuudessa myös Tuusula-Seuran ruusun ansiokkaasta toiminnasta kotiseudun hyväksi.

Toivotamme kaikki jäsenet lämpimästi tervetulleiksi tilaisuuteen.

Teatteriretki toteutetaan 4.5.2023 Tampereelle Anastasia musikaaliin, joka menee Tampereen Teatterissa kello 14.00 näytöksenä. Tämän tiedotteen lopussa ja erillisessä uutisessa (myös seuran Facebook-sivuilla) teatterista tarkemmin.

Veteraanipuiston avajaiset suunnitelman mukaan 27.4.2023 It-Museon ja Rykmentinpuistotien välisellä alueella. Tästä tiedotetaan lisää myöhemmin.

Tuusula-päivän tapahtumat 22.7.2023 joihin seura ottaa osaa eri suunnitelman mukaisesti.  Klaavolantien kyläjuhlan toteutumisesta ei ole vielä tietoa

Tuusula-Seura toimii aktiivisesti tuusulalaisten ja kuntamme kotiseututyön hyväksi. Seura osallistuu joka vuosi Kotiseutuliiton järjestämille Valtakunnallisille kotiseutupäiville. Tänä vuonna päivät järjestetään Kotkassa 8.-10.9.2023, jonne kaikki seuramme jäsenet ovat myös mahdollisuudessa osallistua. Tiedotamme päivistä lisää täällä kotisivuilla myöhemmin.

Seura julkaisee vuosittain Aikakirjan, jossa kerrotaan sekä vanhoista ajoista kunnassa että ajankohtaisista aiheista. Tämän vuoden Aikakirja on järjestykseltään jo XXXIV, ja sen valmistelu on jo käynnistetty Reino Myllymäen osaavissa käsissä.  Kirjasarja muodostaa todellisen aarreaitan monipuolista tietoa Tuusulasta.

Tuusula-Seura seuraa aktiivisesti Tuusulan kunnan suunnitelmia kunnan kehittämiseksi. Seura antaa vuosittain kunnalle useita lausuntoja ajankohtaisista suunnitelmista ja kaavoista. Seuran esitykset ja lausunnot löytyvät Seuran kotisivulta: tuusulaseura.fi. Viimeisimmässä Aikakirjassa on myös laaja artikkeli seuran antamista lausunnoista.

Uusia, aktiivisia jäseniä seuraan

Toivomme, että kaikki meidän jäsenemme pyrkisivät hankkimaan uusia, innokkaita jäseniä joukkoomme. Kotiseututyötä voi tehdä monella eri tavalla, ja uusia ajatuksia sekä ideoita otetaan vastaan. Uudet toimijat tuovat myös mukanaan uusia ajatuksia ja toimintaa. Jäsensivujemme kautta voi laittaa johtokunnalle jäsenhakemuksen. Jäsenmaksumme on vain 15 € vuodessa. Johtokunta kokoontuu pääsääntöisesti 1–2 kk välein. Jäsenistöltä otamme ilomielin vastaan ehdotuksia seuran toiminnan kehittämisestä ja aktiviteeteista, joita jäsenistö haluaisi.

Yhteystietojen päivittäminen

Seuralla on tiedossa kaikkien jäsenten postiosoitteet, mutta sähköpostiosoitteet vain osalta jäsenistöä. Sähköposti on nopein ja edullisin tapa ilmoittaa jäsenistölle Seuran ajankohtaisista asioista. Ellet ole vielä ilmoittanut e-mail-osoitettasi jäsenasiainhoitajalle Riitta Ristolaiselle, ole hyvä ja ilmoita se mahdollisimman pian osoitteeseen riitta.ristolainen@fimnet.fi .

Uskotaan ja toivotaan, että nyt kriittinen Euroopan turvallisuustilanne rauhoittuu ja saamme jatkaa yhteiskuntamme kehittämistä rauhassa.

Hyvää kevättä ja terveyttä kaikille!

Tuusula-Seuran johtokunta

Tuusula - Seura järjestää teatterimatkan Tampereelle torstaina 4.5.2023.

Esitys on musikaali Anastasia ja esitys Tampereen Teatterissa alkaa kello 14:00 (esityksen kesto 2 h 35 min sisältäen väliajan). Lippuja esitykseen on varattu 50 kpl. Lipun hinta on 83,00 euroa, jos ryhmän koko on vähintään 30 henkilöä.

Seura kustantaa linja-auto kuljetuksen Hyrylästä Tampereelle ja takaisin.

Lähtö Tuusulan linja-auto asemalta kello 10:00 linja-autolla, joka on Lehtimäki Tilausajot.

Pysähdymme Lempäälän Ideaparkkiin nauttimaan oma kustanteisen lounaan (kello 11:30 – 12:30) ennen teatteriesitystä.

Paluu tapahtuu esityksen päätyttyä Tuusulan linja-autoasemalle.

Sitovat ilmoittautumiset Arja Markkaselle aippa.mamma@gmail.com viimeistään 1.4.2023 mennessä.

Ilmoittautuessasi ilmoita myös puhelinnumero mahdollisen yhteydenoton takia.

Teatterin maksut (83 €/hlö) on suoritettava seuran tilille: OP Uusimaa FI03 5092 1220 0321 77              viimeistään 1.4.2023.

Paikat varataan ilmoittautumisjärjestyksessä.

Tervetuloa mukavalle teatterimatkalle!