jäsenkirje 2/2016

Tuusula-Seuran jäsenkirje 2/2016

JUHLAVUOSI

Tuusula - Seura on tänä vuonna viettänyt perustamisensa 70v juhlavuotta. Syntymäpäivää juhlittiin italialaisissa tunnelmissa Gustavelundissa 15.4.2016.

Syyskokouksen yhteydessä julkaistava Aikakirja XXVII esittelee seuran toimintaa artikkelein, jotka kertovat monista mielenkiintoisista tapahtumista ja niiden syntyvaiheista. Useista näistä on muodostunut traditio seuran vuosittaisessa toiminnassa.

KOKOUSKUTSU

Tuusula-Seuran sääntömääräinen syyskokous pidetään keskiviikkona 23.11.2016 klo 19.00 alkaen Ilmatorjuntamuseon Tuusula-hallissa, Klaavolantie 2, Tuusula. Kokouksessa käsitellään sääntöjen 8§ mukaiset asiat.

Ennen kokousta klo 17.30 on perinteinen kahvi/tee tarjoilu ja juhlavuoden kunniaksi kakkua. Samalla on mahdollisuus ostaa uutta Aikakirjaa.

Aikakirjan esittely alkaa klo18.00.

18.30 – Risto Piekka Kotiseutuliitosta kertoo valtakunnallisesta kotiseututyöstä,

Kotiseutuliiton ansiomerkkien jako.

Seura osallistuu Tuusulan kunnan PopUp-tapahtumaan  26.11.2016 klo 10-14 entisessä S-marketin kiinteistössä sekä Yhdistysten ja järjestöjen yhteismyyjäisiin Hyökkälän koululla 10.12.2016 klo 10-14. Sieltä voi hankkia uuden Aikakirjan, postikortteja ja muita yhdistyksen tuotteita.

Kunnan, seurakunnan ja yhdistysten perinteisessä yhteistapahtumassa 21.12.2016 Tuomaasta Nuuttiin Kirkonmäellä jaetaan entiseen tapaan joulupuuroa klo 17.30 alkaen. Omat astiat mukaan.

Tuusula-Seura toimii Uudenmaan kotiseutuyhdistysten kokouksen isäntänä 28.11.2016. Kokouksessa käsitellään mm. Suomen itsenäisyys 100 vuotta ” Tehdään yhdessä ” teemaa.

Seura on yhteistyössä Tuusulan kunnan, kulttuuri ja museo,  kanssa  jo valmistellut yhteisen luentosarjan. Luentoja on kevätkaudella 4 ja samoin syyskaudella.

Luentopäiväksi on valittu torstai ja paikka on useimmiten Hyökkälän koulun auditorio. Tilaisuudet ovat aina klo 18.30 – 20.00.

Ohjelmassa on noin tunnin luennon lisäksi 10-15 minuutin taide-ohjelma ja lyhyt keskustelu luennon aiheesta.

Osoitteenmuutoksista tai muista jäsenyyteen liittyvistä asioista pyydämme ilmoittamaan seuran sihteerille.

Tervetuloa syyskokoukseen

Tuusula-Seura ry