Kotiseutufoorumi 2014, muistio

TUUSULA-SEURA                                                    MUISTIO

Tuusula                                                                        20.10.2014                        1 ( 1 )

KOTISEUTUFOORUMI 2014

Aika:             Tiistai 14.10.2014 klo 18.00 alkaen

Paikka:         Ilmatorjuntamuseo, Hyrylä

Läsnä:

Antti Nieminen, Riitta Ristolainen, M-L Laasi, Tarja Vuokkovaara, Anu Uhlenius, Lilli Salmi, Olli Jokinen, Laila Malinen, Margita Winqvist, Minna Partanen-Rytilahti, Kaija Haapamäki, Maire Lindholm, Anne Vähätalo, Liisa Palvas, Paavo Niiranen, Leo Nurmentaus, Sakari Heikkilä, Pentti Vuori, Matias Korkiavuori, Marja-Leena Laakso, Satu Säilä, Veikko Seuna, Jussi Salonen ja Ilkka Ertimo, yhteensä 24 henkilöä

Asiat:

1. Tuusula-Seuran puheenjohtaja Ilkka Ertimo avasi tilaisuuden toivottamalla osallistujat tervetulleiksi.
  2. Kotiseutufoorumin puheenjohtaja Antti Nieminen esitteli foorumin taustan, tarkoituksen ja tehtävät (LIITTEESSÄ).
  3. Osallistuvat yhdistykset ja toimikunnat esittäytyivät: Tuusula-Seura, Tuusulan Rantatieyhdistys, Siippoon kylätoimikunta, Ruotsinkylän kyläyhdistys, Nahkelan kylätoimikunta, Me Kellokoskelaiset, Lahela-Seura, Järvenpää-Seura ja Jokelan Tiilitehdasperinne sekä Vanha Paijalan Seura ja Ruskela-Seura. Kerava-Seura ja Rusutjärvi-Seura olivat ilmoittaneet esteestä.
  4. Yleiskeskustelussa kartoitettiin sellaisia asioita, joilla on vaikutuksia moniin yhdistyksiin. Sellaisiksi todettiin kuntauudistus, Rykmentinpuisto, kansallisten suurmiesten merkkivuosi 2015 ja maakuntajärven esilläpito.
  5. Jussi Salosen johdolla koottiin yhteinen tapahtumakalenteri vuodelle 2015. Kalenteriin merkittiin tärkeimmät yleisötapahtumat kuukauden tarkkuudella. Kalenteri tarkentuu sitä mukaa, kun tapahtumien päivämääristä päätetään. Se julkaistaan yhdistysten verkkosivuilla ja myös osana kunnallista tiedottamista.
  6. Todettiin yksimielisesti, että kokoontuminen oli tarpeellinen ja hyödyllinen. Sovittiin, että foorumi kutsutaan kokoon seuraavan kerran ensi vuoden marraskuussa tai jo aiemminkin, jos jokin merkittävä asia sitä vaatii. Kokoonkutsujaksi sovittiin Tuusula-Seura.

Antti Nieminen päätti tilaisuuden klo 19.55 toivottamalla hyvää syksyä ja turvallista